Než k nám dorazíte

Než se k nám vydáte, je potřeba se vždy předem objednat nebo v případě pohotovosti nahlásit!
Tel. kontakt najdete na horní liště stránky nebo v Kontaktech. Informace o tom, jak to u nás chodí s operacemi, hospitalizací zvířat či pohovostí, najdete níže.

Kam dorazit?

Klinika a pohotovost

Nemocnice a pohotovost
Chmelová 3316/6b
106 00 Praha 10

Ambulance

Veterinární ambulance
Tererova 1355/4
149 00 Praha 4 – Jižní Město

Kdy máme otevřeno?

8:00 – 12:00 12:00 – 14:00 14:00 – 20:00 20:00 – 8:00
Po – Pá ordinační hodiny pohotovost a zákroky ordinační hodiny pohotovost
So – Ne pohotovost pohotovost pohotovost pohotovost
Po-Pá 8:00 – 13:00 14:00 – 20:00
ordinační hodiny ordinační hodiny

V době mimo ordinační hodiny je účtován pohotovostní příplatek.
Po – Pá 20:00 – 22:00, SO+NE 8:00 – 20:00 ….. 800,- | Po – Pá 22:00 – 8:00, SO+NE 20:00 – 8:00 ….. 1.800,-
Objednané kontroly jsou bez pohotovostního příplatku.
12:00 – 14:00 – zavřeno: probíhá vizita + objednané zákroky (v tuto dobu pouze pro objednané pacienty a akutní případy)

Pohotovost a hospitalizace

Provozujeme nepřetržitou pohotovostní službu a nabízíme možnost hospitalizace vašeho zvířete.

Pohotovost

Naše veterinární nemocnice drží nepřetržitou pohotovostní službu, díky které nás vyhledává nepřeberné množství klientů po celý rok. Oproti běžnému ambulantnímu fungování kliniky, má pohotovost svá specifika. 

Předně, před návštěvou pohotovosti se s námi vždy, prosím, telefonicky spojte! Viz Kontakty. Má to několik výhod pro obě strany. 

  • Prvně po telefonu zkonzultujete stav vašeho zvířete s pohotovostní službou, která vám doporučí, jak s daným problémem naložit. Bude-li stav vašeho zvířete vyžadovat ošetření, domluvíme se s vámi, kdy přijedete. 
  • Pohotovost se vyznačuje tím, že se na ní nelze objednat na přesný čas. Pacienty ošetřujeme v pořadí, které určuje na místě lékař. Proto počítejte s tím, že se čekací doba může protáhnout. I z toho důvodu je pro nás důležité o vás dopředu vědět, abyste se nedostali do situace, že budete muset čekat 3 a více hodin. V takovém případě vám rovnou doporučíme vyhledat jinou pohotovost s menším počtem pacientů, čekajících na ošetření. Šetří to čas vám i nám.
  • Nevyžaduje-li stav vašeho zvířete akutní ošetření a zároveň máme aktuálně naplněnou čekárnu, domluvíme se s vámi na pozdržení vašeho příjezdu k nám. Ušetříte si tak čas i nervy v čekárně.
  • Ošetřujeme z 99 % pouze psy a kočky. Zcela vyjímečně jiné drobné savce, ale musí být přítomen lékař, který je schopen je ošetřit. Tuto skutečnost opět zjistíte po telefonu.
  • Ne vždy je na pohotovosti přítomen lékař s příslušnou specializací, který by vám mohl pomoci a zvíře erudovaně vyšetřit. Typicky neurolog či kardiolog. Proto vás rovnou přes telefon odkážeme na jinou kliniku, kde tito odborníci pravidelně slouží.
  • Neodkladná operace na pohotovosti si žádá dočasné uzavření provozu, dokud zákrok neskončí. V tu chvíli vás bohužel nejsme schopni jakkoliv ošetřit, a to ani v případě přímého ohrožení života vašeho miláčka. Proto je potřeba se s námi vždy předem telefonicky spojit, skutečnost, že jsme na sále vám sdělíme a odkážeme na jiné kliniky, kde vám budou schopni akutně pomoct.

Pohotovosti jsou náročnou službou a proto občas nestíháme vzít zvonící telefon včas. Zkuste to prosím opět za pár minut. Děkujeme.

Co patří a nepatří na pohotovost

Pohotovost slouží primárně k ošetření pacientů v akutním stavu ohrožující jejich život. Bohužel se ve většině případů setkáváme s pacienty, kteří ve skutečnosti pohotovostní ošetření nevyžadují nebo právě naopak, měli být ošetřeni již mnohem dříve. Zde je několik nejčastějších důvodů proč k nám (ne)přijít.

Co na pohotovost patří:

  • akutní stavy vyžadující chirurgické řešení – torze žaludku, akutní zánět dělohy (pyometra), nepokračující porod (císařský řez), potrhaná a pokousaná zvířata, zvířata po autoúrazu, prasklý a krvácející nádor, apod.
  • přetrvávající zvracení a průjmy (tyto problémy řešte do 12 hodin od vzniku, ne 2 a více dní od vzniku, jak je smutným zvykem)
  • alergické reakce, otok např. po bodnutí hmyzem
  • pozření cizích těles (nejčastěji hračky, obaly od jídla, šišky, kameny atp.)
  • konzumace nevhodných a jedovatých potravin či látek (čokoláda, kosti, mycí prostředky, jedy, …)
  • záchvatové stavy
  • zhoršené nebo přetrvávající zrychlené dýchání, dušnost, srdeční selhání
  • silná apatie, nechutenství

Stále však platí, že o vás musíme vědět dopředu, proto vždy nejprve volejte!

Co na pohotovost nepatří aneb, co počká:

  • zakouslé klíště
  • drbání uší
  • zalomené drápky a jejich stříhání
  • stavy typu “poslední 3 měsíce je nějaká divná…”
  • očkování nebo odčervování
  • vystavování pasu
  • nakupování krmiva, hraček, odčervení, atd.

Hospitalizace

Většinu pacientů ošetřujeme tzv. ambulantně. Majitel je přivede, pacient je ošetřen a zase oba odcházejí domů. Někteří pacienti však vyžadují delší intenzivní péči, je nezbytné je podrobit podrobnějšímu monitoringu, opakovaným vyšetřením či ošetřením, aplikacím léků apod. Pokud je nezbytná hospitalizace pacienta, lékař vás předem informuje o její předpokládané délce a nákladech. Pokud jsou nezbytné úkony, které by tuto částku významně navýšili, snažíme se vás telefonicky vás kontaktovat a předem se domluvíme. To se samozřejmě týká i neplánovaných chirurgických zákroků. Před hospitalizací zvířete požadujeme složení finanční zálohy, nejčastěji mezi 2 000 – 10 000 Kč (platí i pro operace).

Následně je zvíře přemístěno na hospitalizaci. V naší nemocnici jsou pro tento účel připraveny tři místnosti, dvě pro pacienty neinfekční a chirurgické, třetí pro pacienty infekční. Pokud tomu nebrání stav zvířete nebo terapeutický postup, zvířata jsou pravidelně krmena a napájena. Psi jsou venčeni, kočky mají v boxu toaletu.

Kdo se o hospitalizovaná zvířata stará

Každé hospitalizované zvíře má svého ošetřujícího lékaře, který určuje terapii, vyšetření a komunikuje s majitelem. Protože však nemůže být v nemocnici stále, je z každé směny vždy určen jeden lékař, který má na starosti hospitalizované pacienty. Tento lékař odpovídá za správně prováděnou terapii, reaguje na změny ve stavu a v případě potřeby kontaktuje ošetřujícího lékaře nebo majitele. Stav hospitalizovaných pacientů je probírán na každodenních vizitách. O pacienty se kromě lékaře stará i hospitalizační sestra, která průběžně zvíře kontroluje, uklízí mu kotec, krmí ho, aplikuje léky atd.

Jak vás budeme informovat o stavu pacienta

V průběhu hospitalizace se můžete pravidelně telefonicky informovat o stavu vašeho zvířete. Zpravidla směřujeme telefonáty na dobu mezi 7:30 – 8:00 hod. ráno, kdy je majitel informován lékařem z noční služby a dobu mezi 14:00 – 15:00 hod. po polední vizitě, kdy je informován ošetřujícím lékařem. Sami telefonujeme také pokud se přihodí něco významného, potřebujeme s vámi konzultovat některá rozhodnutí, nebo to ošetřující lékař považuje z jiného důvodu za vhodné. 

V průběhu telefonátu vám je co nejlépe popsán stav zvířete, jeho vývoj od posledního telefonátu a očekávání v nejbližších hodinách. Dále je s majitelem konzultován další postup, změny v terapii, doporučená vyšetření nebo kdy bude pacient vydán do domácí péče. Majitel je současně informován o aktuální výši účtu (zpravidla k aktuálnímu dni 8:00 hod. ráno). Pokud vám lékař z nějakého důvodu tuto částku opomene sdělit, zeptejte se prosím cíleně vy.

Vydání pacienta do domácí péče

Zvířata se obecně snažíme vydávat domů, jakmile to jejich zdravotní stav dovoluje. V případě delších pobytů některých pacientů v naší nemocnici vás můžeme požádat také o průběžné uhrazení nákladů. Pokud není vysloveně dohodnuto jinak, předpokládáme, že nám bude s vydáním zvířete do domácí péče uhrazena celá částka za hospitalizaci (po odečtení zálohy). Pokud z nějakého důvodu nemůžete částku uhradit celou, sdělte to prosím ošetřujícímu lékaři předem, nejlépe předem celé hospitalizace. Zatajení této informace považujeme za porušení slušného jednání a vyhrazujeme si tím právo vás příště neošetřovat.

Spolu s vaším zvířete si pak od nás domů odnášíte léky a účet se sepsanými pokyny pro domácí péči a podávání léků. V případě jakýchkoliv nejasnosti nás můžete kdykoliv kontaktovat.

Návštěvy u hospitalizovaných pacientů

Mnozí majitelé mají zájem své hospitalizované zvíře navštívit. Pokud však k tomu neexistují závažné důvody (např. zvířata v kritickém stavu) zpravidla toto nedoporučujeme. Je nezbytné si uvědomit, že zvíře přeci jen na hospitalizaci trpí odloučením do svých páníčků. Dle našich zkušeností většina zvířat během 12 – 36 hodin tento stav akceptuje a každé připomenutí jej vrací zpět na začátek.

Jak již vyplynulo z výše uvedeného, jsme si vědomi, že hospitalizace zvíře stresuje. Proto nám důvěřujte, že s vaším miláčkem zacházíme maximálně ohleduplně, hospitalizujeme jen zvířata, u kterých je to skutečně nezbytné a délku pobytu u nás zbytečně neprodlužujeme.

Operace a příprava na ní

Informace o přípravě na operaci, průběhu operace a následném vydávání do domácí péče si můžete přečíst zde.

Objednání a příprava na specializovaný zákrok

Na jakýkoliv plánovaný zákrok se musíte vždy předem objednat. Běžné objednací lhůty se u nás pohybují okolo 2 – 4 týdnů, záleží podle typu zákroku a obsazenosti operačního plánu. Více naleznete níže v sekci Objednání a ošetření.

Při objednání termínu operace se nezdráhejte zeptat na přibližnou cenu operace, abychom se později vyhnuli případným nedorozuměním. Cena se odvíjí od typu zákroku, jeho délky, náročnosti a velikosti zvířete.

Běžná předoperační příprava se skládá zpravidla z 12ti hodinové hladovky, u menších plemen může být kratší. Hladovka snižuje riziko pooperační nevolnosti a s ní spojených komplikací. Tyto a ostatní pokyny vždy obdržíte při objednání pacienta na zákrok.

Neprodleně nám sdělte, že došlo ke změně ve zdravotním stavu zvířete před plánovaným výkonem, zvláště pokud předpokládáte, že nové skutečnosti mohou mít vliv na provedení zákroku!

Předanesteziologické vyšetření

Před jakoukoliv plánovanou operací (nebo vyšetřením v anestezii, např. endoskopie či CT) provádíme nezbytná předanesteziologická vyšetření, abychom minimalizovali riziko jakýchkoliv komplikací během a po operaci. Standardně se jedná o klinické vyšetření zvířete (zjištění aktuálního zdravotního stavu, poslech srdeční akce, dechové akce, atd.) spojené s vyšetřením krve. Výsledky krevního rozboru nám ukazují na fungování vnitřního prostředí organismu a jeho orgánů. U rizikových pacientů vyššího věku nebo s nálezem šelestu na srdci doporučujeme provést ještě kardiologické vyšetření (to ovšem nelze provést na místě v den operace).

Pokud se při předoperačním vyšetření objeví skutečnost, která by výrazně zvyšovala riziko operace nebo ji dokonce znemožnila, vyhrazujeme si právo operaci odmítnout a operace se posune na jiný termín, kdy už bude zdravotní stav zvířete umožňovat provedení zákroku.

Jste-li k nám referování jiným lékařem k chirurgickému zákroku či vyšetření v anestezii, musíte mít s sebou lékařskou zprávu! 

Příjem na operaci a následná péče

Pokud není domluveno jinak, pacienta je nezbytné přivést v den zákroku v 8:00 ráno, v případě odpoledních operací ve 12:00. Pacient je vyšetřen, dohodnou se podrobnosti a podepíšete souhlas s provedením specializovaného výkonu. Pak je zvíře přijato na hospitalizaci, kde je zahájena předoperační příprava (podávání léků, infuzní terapie, …).
V průběhu dne je pacient dle lékařem určeného plánu podroben zákroku. Ten provádíme standardně v inhalační anestezii, která je pro zvíře nejšetrnější variantou.

Po zákroku v anestezii je pacient umístěn na hospitalizaci do boxu intenzivní péče, kde se vzbudí z narkózy. Termín vydání domů si s vámi lékař upřesní při telefonním hovoru těsně po operaci, kdy se dozvíte i jak probíhal zákrok. Do domácí péče vydáváme pacienty ve zcela bdělém stavu, kdy je zřejmé, že je minimalizováno riziko komplikací. V odůvodněných případech může být zvíře hospitalizováno i několik dní po zákroku.

Zvíře po jakémkoliv zákroku by mělo mít následující dny (až týdny) klidový režim a nesmí si lízat nebo drbat případnou operační ránu. K tomu účelu od nás dostává ochranný límec nebo síťovaný obleček.

Den po většině zákroků dochází pacienti ke kontrole, kdy se zhodnotí pooperační průběh a aplikují se mu injekční léky. V případě uspokojivého vývoje pak následuje a kontrola za zhruba 10 – 14 dní, kdy se i vyndají stehy.

Akutní operace

Akutní operace (akutní zánět dělohy, torze žaludku, atp.), které vyžadují neprodlené řešení, se v některých ohledech odlišují od výše popsaného. 

Pokud k nám míříte s pacientem k akutnímu chirurgickému zákroku, vždy nás o tom předem telefonicky informujte! Je možné, že vás z kapacitních či jiných důvodů nemůžeme přijmout, proto vás rovnou odkážeme na jiné pracoviště a ušetříte si tak cestu a čas, který může rozhodnout o osudu vašeho zvířete.

Je-li to v našich silách, akutní operaci provedeme. Riziko anestezie je v těchto případech mnohem vyšší a výsledek operace někdy velice nejistý. Pacient je v šokovém stavu, vyčerpaný, silně krvácí, není čas na předoperační vyšetření atd. Ruku v ruce se s tím pojí i vyšší cena zákroku.

Objednání a ošetření

O tom, jakým způsobem se k nám objednat, jak se to má s výdejem léků a co všechno následuje po ošetření vašeho zvířete se dočtete zde.

Jak se objednat

Objednávku k jakémukoliv lékaři lze nejlépe uskutečnit telefonicky, případně e-mailem. Telefonní čísla naleznete v sekci Kontakty. Objednávejte se, prosím, s dostatečným předstihem, budete tak mít větší šanci na rezervování termínu, který vám časově vyhovuje.

Telefonické objednávky provádějte, prosím, v pracovních dnech mezi 9. a 20. hodinou!

Můžete se objednat dvojím způsobem:

  • Objednání na čas – budete objednáni na přesný časový termín, např. v 9:30, v tento čas si vás lékař zavolá do ordinace a ošetří vaše zvíře. Nevyhodou je zpravidla delší objednací lhůta, zpravidla 2 – 4 týdny.
  • Objednání na “čekání” – budete objednáni na konkrétní den, ale mimo časové objednávky, tzv. navíc. Znamená to pro vás, že se dostavíte v domluveném časovém rozmezí (většinou to bývá dopoledne mezi 8 – 11 nebo odpoledne mezi 14 – 19) a vyčkáte, dokud vás lékař nezavolá do ordinace. Výhodou je kratší objednací lhůta v rámci dnů až 2 týdnů, nevýhodou fakt, že můžete déle čekat na ošetření. Počítejte proto, prosím, s čekací dobou 30 minut až 2,5 hodiny! 

Ať už jste objednáni na čas nebo na “čekání”, budete vždy ošetřeni. Pokud k nám přijdete bez předchozího objednání, je možné, že vás nebudeme schopni z kapacitních důvodů ošetřit!

Při objednání k chirurgickému zákroku nebo specializovanému vyšetření počítejte s objednací lhůtou 2 – 4 týdny. Některé zákroky provádí jen konkrétní chirurgové nebo lékaři a objednávku je tedy nutno přizpůsobit jejich pracovnímu plánu. Kromě některých preventivních zákroků (kastrace, ultrazvukové ošetření zubů, …) je vždy nezbytné se předem dostavit k předoperačnímu vyšetření, které určí stav anesteziologického rizika. Viz sekci Operace a příprava na ní. 

Změna objednávky

Objednávka může být z naší strany změněna pouze z důvodu nemoci lékaře nebo změny služeb z jiných podstatných důvodů. V případě chirurgických zákroků ještě můžete být požádáni o změnu objednávky v případě, že se objeví jiný pacient u něhož by hrozilo prodlení.

Pokud zjistíte, že se vám termín objednávky nehodí, oznamte nám tuto skutečnost co nejdříve, ať zbytečně neblokujete místo ostatním klientům. Děkujeme.

Referovaní pacienti aneb když jste k nám posláni odjinud

Jako referenční pracoviště běžně ošetřujeme pacienty, které k nám na vyšetření poslali jiní veterinární lékaři. Protože se většinou jedná o komplexní a složitější vyšetření, je zpravidla vhodné se předem objednat. Je-li stav pacienta urgentní a je ohrožen na životě, můžete přijet po telefonické domluvě i bez objednání, jen se prosím obrňte trpělivostí, někdy je potřeba na vyšetření počkat.

Veterinář, který vás k nám posílá, by vám měl připravit lékařskou zprávu. Tato by měla obsahovat souhrn dosavadních ošetření a vyšetření, včetně aplikovaných léků, případné požadavky na vyšetření a kontakt, na kterém ho můžeme zastihnout (telefon, e-mail, …). Důležitou součástí jsou i výsledky provedených laboratorních vyšetření, RTG snímky, záznam sonografického vyšetření apod. Máte-li k dispozici výsledky od jiných veterinářů, než který vás k nám poslal, vezměte je také. Jednak nebudeme muset zbytečně opakovat některá vyšetření a ta, která přeci jen zopakovat musíme, můžeme porovnat naše výsledky s výsledky staršími a zhodnotit tak vývoj situace.

Nezbytnou podmínkou je, aby vyšetření byla přítomna osoba, která zná stav zvířete, počátky onemocnění a jeho vývoj. Je mnoho informací, které nám zvíře sdělit nemůže, ale jeho majitel ano! Při nutnosti rentgenové diagnostiky musí být majitel nápomocný s asistencí (tj. starší 18 let, ženy nesmí být těhotné).

Recepce

Každá návštěva naší nemocnice začíná a končí na recepci. Proto se vždy při příchodu nejprve ohlaste u recepčního pultu. To platí i pro pacienty předem objednané! Sestřička na recepci najde v počítačové kartotéce kartu vašeho zvířete a vloží ji do počítačové “čekárny”. Pokud je zvíře u nás poprvé, založí novou kartu. Jste-li klienti Ambulance Jižní Město v Tererově ulici, sdělte toto recepční, kartu už máte neboť kartotéka obou pracovišť je společná. 

Plnohodnotně funguje recepce pouze v běžných ordinačních hodinách, o pohotovosti je částečně obsluhována pohotovostní sestrou. 

V čekárně

Po registraci na recepci se můžete se svým zvířetem posadit v čekárně. Pro zkrácení čekání zde stále běží televizní program,k zapůjčení jsou tu časopisy, dostupné je i wi-fi připojení. Pokud čekáte jinde než v čekárně (před nemocnicí, v autě, jdete na krátkou procházku), vždy to prosím hlaste recepční. Dbejte na zásady slušného chování při čekání se svým miláčkem v čekárně a dodržujte pokyny opatření ve vnitřních prostorách vyhlášených vládou ČR. Psi ani kočky nesmí volně pobíhat v čekárně a před klinikou, proto je mějte vždy na vodítku nebo v přepravní tašce či bedýnce.

Pořadí v jakém budou bráni pacienti do ordinací určuje vždy lékař. Přednost mají akutní případy a objednaní klienti. Pokud se v průběhu čekání stav pacienta zhorší nebo máte jiný závažný důvod k přednostnímu ošetření, sdělte to prosím na recepci.

Po ošetření

Po ošetření vašeho zvířete vyčkejte na recepci, kde si vás recepční zavolá k pultu. Kromě účtu vám bude na recepci vydána i většina léků a vysvětleno jejich použití. Na recepci můžete také zakoupit některé volně prodejné léky nebo krmení.

Na závěr od vás recepční přijme částku za ošetření. Platit můžete v hotovosti nebo platební kartou. Pokud z nějakého důvodu nemůžete zaplatit za ošetření nebo předpokládáte, že nemáte sebou dostatečnou hotovost, považujeme za slušnost, když nám tuto skutečnost oznámíte před ošetřením. Lékař může v takovém případě přizpůsobit rozsah vyšetření této skutečnosti a žádat záruky, že nám částka za ošetření bude uhrazena. 

Léky na předpis

Léky vázané na předpis není možné prodávat volně. Užívání léku musí stanovit některý z našich lékařů, který tuto skutečnost zanese do lékařské dokumentace a informuje vás o způsobu užívání. Pokud je vaše zvíře v dlouhodobé terapii nějakým lékem, můžete si lék v ordinačních hodinách zakoupit přímo u pultu na recepci a je možné přijít i bez vašeho zvířete.

Pokud vám dochází lék předepsaný lékařem, který není zaměstnancem naší nemocnice, můžete si jej u nás zakoupit, je však nezbytné písemné dobrozdání vašeho lékaře, případně recept. Pokud vám lék nebyl indikován lékařem nebo nemáte jeho dobrozdání či recept, nepožadujte prosím jeho prodej. Nemůžeme vám vyhovět.